Novoletni gala koncert z Orkestrom Slovenske filharmonije

Prizorišče: Avditorij Portorož

Zvrst: Novoletni gala koncert

Datum: 30.12.2023 ob 19.30

Vstopnina: 52 €, 46 € zadnje tri vrste

Opis

Orkester Slovenske filharmonije bo vodil dirigent Philipp von Steinaecker.

Solistka: Nika Gorič, sopran

Miran Kolbl, violina
Gregor Marinko, violončelo


Program: 

Antonín Dvořák: Karneval – koncertna uvertura, op. 92
Benjamin Ipavec (ork. Aljoša Tavčar): Pomladni veter, za sopran in orkester
Bedřich Smetana (prir. Bernd Alois Zimmermann): Polka v G-duru, "Podeželanka"
Bedřich Smetana: "Če o tebi kdaj kaj takega bi jaz izvedela", arija Marinke iz opere Prodana nevesta
Antonín Dvořák: Romanca za violino in orkester v f-molu, op. 11
Mihail Ivanovič Glinka: "Težko mi je, oče moj", kavatina Ljudmile iz opere Ruslan in Ljudmila
Bedřich Smetana: Uvertura k operi Prodana nevesta
Antonín Dvořák: "Meseček ljubi moj", arija Rusalke iz istoimenske opere
Antonín Dvořák: Gozdni mir, op. 68, št. 5, za violončelo in orkester
Modest Petrovič Musorgski: Gopak iz komične opere Soročinski sejem  


Sledi druženje s pogostitvijo hladnega bifeja Vivo Cateringa in vin pokrovitelja Vinakoper.


Orkester Slovenske filharmonije se lahko skupaj s svojimi predhodnicami (Academio Philharmonicorum, Filharmonično družbo in prvo Slovensko filharmonijo) pohvali z bogato tradicijo, kar ga uvršča med najstarejše podobne institucije v Evropi. Njegove korenine segajo v leto 1701, ko so domači plemiči po zgledu italijanskih družb ustanovili Academio Philharmonicorum, katere osrednji namen je bil spodbujanje glasbene umetnosti. Njeno delo je v času prevlade meščanstva nadaljevala Filharmonična družba (1794), ki je slovela kot ena bolje organiziranih v Srednji Evropi, zato ne preseneča, da so njeno častno članstvo med drugimi sprejeli tudi Joseph Haydn, Ludwig van Beethoven, Niccolò Paganini in Johannes Brahms. Kot glavni cilj si je Filharmonična družba zadala izvajanje instrumentalne glasbe, s čimer so bile začrtane smernice sodobnega simfoničnega orkestra. 

Ta je z vso polnostjo zaživel leta 1947, ko je bila ustanovljena Slovenska filharmonija. Obudila je bogato koncertno življenje, ki ga je v prejšnjem stoletju in pol zaznamovala Filharmonična družba. Orkester je nenehno rastel, za kar so bili odločilnega pomena najprej domači stalni dirigenti, med temi gre posebna veljava Samu Hubadu, Urošu Lajovcu in Marku Letonji, potem pa tudi številni slavni dirigentski gostje kot Carlos Kleiber, Riccardo Muti, Charles Dutoit in Daniel Harding ter solisti največjega mednarodnega slovesa.

Orkester je sprva nastopal v matični dvorani Slovenske filharmonije, od leta 1982 pa pripravlja redne koncerte v kulturnem in kongresnem centru Cankarjev dom. Ljubljanskemu občinstvu ponuja raznolike abonmajske cikle, ki vključujejo standardni orkestrski repertoar 18. in 19. stoletja ter tudi najsodobnejšo glasbo in glasbo starejših slogovnih obdobij, s čimer glasbeniki dokazujejo svojo vsestranskost. Združuje najboljše domače glasbenike, ki so se jim po letu 1990 pridružili številni izstopajoči tuji instrumentalisti. Domače uspehe in močno tradicijo so lahko spoznala tudi tuja okolja – v zadnjih desetletjih so turneje in gostovanja Orkester Slovenske filharmonije vodili v najprestižnejše dvorane in na odmevne festivale po celem svetu. Od leta 2019 je Orkester Slovenske filharmonije tudi rezidenčni orkester Festivala Ljubljana.

 

Sopranistko Niko Gorič so kritiki opisali kot »mojstrico različnih glasbenih slogov« in pevko z »neverjetno zmožnostjo preobrazb in igralskim izrazom«, ki se počuti doma tako na koncertnih kot opernih odrih. V Mariboru rojena Nika je petje študirala na Univerzi za glasbo in gledališko umetnost v Gradcu in na Kraljevi akademiji za glasbo v Londonu, kjer je magistrirala in zaključila umetniški doktorat. Kot edina je prejela prestižno kraljičino nagrado za odličnost (Queen’s Commendation for Excellence 2017). Leta 2019 je prejela tudi laskavi naziv pridružene članice Kraljeve glasbene akademije. Lani pa je bila prejemnica nagrade Slavnostnih iger Mecklenburga-Predpomorjanskega, s čimer je postala stalna umetnica tega festivala. 
Med vidnejše koncerte sodijo nastopi v Berlinski filharmoniji, Labski filharmoniji v Hamburgu, Kraljevi festivalni dvorani v Londonu, Simfonični dvorani v Birminghamu, Sydnejski operni hiši in Operi Frankfurt. Nastopila je z orkestrom Labske filharmonije Hamburg (dirigent Carlos Miguel Prieto), s Karajanovo Akademijo Berlinskih filharmonikov (Pablo Heras-Casado), Avstralskim komornim orkestrom (Richard Tognetti), Birminghamskim simfoničnim orkestrom ter z orkestri Škotske narodne opere, operne hiše Garsington, Festivala Krakov, Narodne opere Bordeaux. V pretekli sezoni je sodelovala z orkestrom Ensemble Modern, Il pomo d’oro, Camerato Salzburg in orkestrom Kammerakademie Potsdam. 
Med vidnejše dosežke na domačih tleh sodijo vloga Gilde v Rigolettu, Adele v Netopirju in Norine v Don Pasquale, ki jih je poustvarila za Slovensko narodno gledališče Maribor. V letošnji sezoni jo bo v SNG Opera in balet Ljubljana ponovno mogoče videti kot Adino v Ljubezenskem napoju in Evridiko v Orfeju v peklu, nastopila pa bo tudi v vlogi Mi v Deželi smehljaja ter v vlogi Musette v Puccinijevi operi La boheme. Nikin repertuar obsega tudi vloge kot so Suzana (Le nozze di Figaro), Pamina (Čarobna piščal), Fiordiligi (Cosí fan tutte), Titanija (Vilinska princesa), Aricie (Hippolyte et Aricie), Sreča in Pallade (Kronanje Popeje), Italienische Sängerin (Capriccio), Christel (Ptičar), Polly (Opera za tri groše) ter koncertne izvedbe vlog Abre (Judita, zmagovalka ), Dido (Dido in Enej), Amore (Orfej in Evridika) in nenazadnje vloga Ginevere (Ariodante). Velikokrat je nastopila v sklopu Festivala Ljubljana in Festivala Maribor, pogosto pa sodeluje tudi z Orkestrom in Zborom Slovenske filharmonije ter Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija. 
Goričeva je redna gostja na festivalih po Nemčiji, Franciji, Angliji, Švici in Avstriji. Predstavila se je na recitalih v dvorani Wigmore, na festivalih Midsummer Music, Leeds Lieder in Oxford Lieder. Med drugim je nastopila tudi v King’s Placeu v Londonu, v dvorani Kioi v Tokiu, Viktorijini dvorani v Ženevi, v okviru salzburškega festivala je gostovala po znamenitih dvoranah Kitajske, v lanski sezoni pa nastopila na Mednarodnemu glasbenemu festivalu Weiwuying  v Taiwanu. V času študija je bila povabljena med mlade umetnike Salzburških slavnostnih iger (2016), Akademije Festivala Verbier (2015) in Solti Akademije (2017). 


 

 



Galerija